Social media en ondernemen boekt volle zalen

Social Media en ondernemen is nog steeds “hot”. Dat bleek gisteren toen binnen drie uur alle 90 stoelen vol geboekt waren voor een speciale editie voor ondernemers van Social Media Club Groningen bij het Hampshire Hotel Plaza. Op deze avond spreken auteurs Jan Willem Alphenaar en Jeanet Bathoorn over zaken doen met social media. Een onderwerp waar geen ondernemer meer om heen kan!

Social Media Club Groningen

LinkedIn, Twitter, Facebook, Hyves, Pinterest, Foursquare… Niet alleen als ondernemer, maar bijna iedereen ziet door het bomen het bos niet meer met al die verschillende social media platformen. Met die reden is Social Media Club Groningen opgezet. Hun motto? “If you get it, share it”. De club deelt al bijna een jaar hun kennis en met succes. Oprichter Jarno Duursma: “We willen graag voor iedereen social media toegankelijk maken. Het is niet een hype, het een onderwerp waar nog steeds vragen over zijn en waar nog steeds genoeg over te leren is. Eens in de zes weken hebben we een thema met betrekking tot social media. Ondernemers en ondernemende mensen komen over hun ervaring met social media praten, leren van elkaar en bouwen daarnaast een leuk netwerk op. De vorige editie ging bijvoorbeeld over social media en onderwijs. Ook al een succesvolle avond, maar dat we dit keer binnen drie uur 90 stoelen in mooie het auditorium van Hampshire Plaza Hotel vol zouden hebben, hadden we zeker niet verwacht”. Voorheen was er op de Social Media Club avonden maar plek voor 50 man. Niet veel later bleek dat te weinig te zijn en ontstond er zelfs een wachtlijst. De initiatiefnemers kwamen toen in contact met Hampshire Hotel Plaza en een nieuwe samenwerking was geboren. Martine Hamminga: “We bieden graag een welkome faciliteit aan professionele groepen en gaan graag de dialoog aan om te kijken waarmee we kunnen helpen”. Dat klinkt als een perfecte match.

Sprekers

Sprekers van deze editie van SMC050 zijn Jan Willem Alphenaar en Jeanet Bathoorn. Zij geven niet alleen advies en presentaties aan ondernemers, ze hebben elk ook een besteller geschreven. Auteur Jan Willem Alphenaar, spreekt over zijn boek gloednieuwe boek“Simpel zaken doen met Social Media”, die pas sinds 4 juni in de schappen te vinden is! Jeanet Bathoorn is de schrijfster van de bestseller “Get Social”, waarvan er 12.000 stuks zijn verkocht. Op maandag 9 juli geven zij kennis en kunde aan de gelukkige aanwezigen die een plaatsje hebben kunnen bemachtigen. Ook al kun je er zelf niet meer bij aanwezig zijn: de avond is live te volgen via een livestream uitzending op de website van Social Media Club Groningen.

Social Media Club Groningen is een initiatief van oprichter Jarno Duurma, Margreet Hemmen, Ludo Raets, Pieter Woudstra en Martine Hamminga. Iedereen is welkom om bij de eerst volgende SMC050 editie aanwezig te zijn.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *